Naslovna strana    Istorijat  Kalendar akcija   Naši vrhovi    Izveštaji

Visinska razlika: 700m
Osvojeni vrh: Crni vrh - Gučevo 779mnv

Opis akcije:

subota 26.05.2012. Iz Novog Sada autobusom u 6 sati krenuli smo put Banje Koviljače  preko Rume, Šapca i Loznice. Skoro da je autobus  bio pun, pa se po dolasku u Koviljaču delimo u dve grupe, 28 planinara  se odlučilo za uspon na vrh Gučeva, a ostali su vreme proveli u šetnji i odmaranju u Banji.  Predhodnih dana i noć pred našu akciju kiša nije prestajala, ali toga dana na našu radost nije pala ni kap kiše, jedino je  voda tekla na sve strane, nabujali potok, slivanje vode po stazi kojom smo se kretali. Prvo smo hodali asfaltom kroz  mesto Koviljača, i vikend zonu do sela D. Mala, a zatim većim delom strmom šumskom stazom  preko Koviljačke kose do ukrštanja sa asfaltnim putem, a onda opet strmo do samog vrha Gučeva i spomen obeležja srpskim ratnicima iz I svetskog rata. Na vrhu pravimo pauzu za lep pogled na okolinu, odmor i fotografisanje. Silazimo prvo asfaltnim putem do odmarališta Gučevo koje se nalazi na nadmorskoj visini od 540m. I ovde pravimo pauzu i lepom ambijentu ovog  objekta uz kafu, čaj  ili pivo. Do Banje Koviljača spuštamo se stazom kojom smo se i popeli. Dosta je bilo klizavo pa je bio potreban dodatni oprez.

Po planu akcije u 15,30 autobus nas vozi za manastir Tronošu. Ovaj deo podnožja planine Gučevo je bogat izvorima i potocima. Manastir Tronoša je zadužbina kralja Dragutina iz kraja XIII veka, izuzetno skladna građevina. Pored manastira je i česma  sa 10 lula po narodnom verovanju sagrađena u vreme braće Jugovića. U manastiru smo čuli i priču o njegovim istorijatu i zmamenitostima. U isto vreme je i grupa školske dece  bila u poseti manastiru.
Iz manastira Tronoša autobus nas vozi prečicom do Tršića gde je svako  mogao da izabere šta ga interesuje: obilazak kuće Vuka Karadžića , etno kompleksa  sa vajatima, crkve , vodenice, postavke  Vukovih  sabora ili da provede prijatne trenutke majskog predvečerja u nekom od vajata.
U 19,00 krećemo nazad za Novi Sad gde stižemo u minut po planu u 21,30.
Planirano  neobavezno pešačenje od Tronoše do Tršića ostavili smo za neki drugi put kad nas put donese u ovaj kraj.