Naslovna strana    Istorijat  Kalendar akcija   Naši vrhovi    Izveštaji

Jastrebac

Izveštaj sa planinarenja (Jastrebac)

Datum održavanja akcije:
13 - 15. 05. 2011.

Broj učesnika:

Pređenih km: 29km
Visinska razlika: 1300m
Osvojeni vrhovi: Stracimir 1396m, Svetla stena 1360m

Opis akcije:

petak 13.05.2011.
Iz Novog Sada, autobusom oko 15 sat,i krenuli smo na Jastrebac preko Beograda, pa dalje auto putem do Kruševca, gde kupimo lokalnog vodiča. U Limarev dom (521m) stižemo u večernjim satima. Smeštamo se po sobama i pravimo dogovor za pešačku turu za sledeći dan.

subota 14.05.2011. Iz Limarevog doma, oko 8 sati markiranom šumskom stazom, polazimo na pešačku akciju preko Dobre vode (700m) - Mečje stene (900-1100m) - Stracimir (1396m) - Svetle stene (1360m), pa nazad drugim putem do Belijeve kolibe (850m) i povratak u Limarev dom oko 16:30. Staza je lepa, srednje teška, stalno se ide kroz šumu, u početku uz ogradu Lovno - uzgojnog centra. Mečja stena je interesantna po svojoj konfiguraciji, sa lepim vidikovcem, sa kog je jedinstven pogled na, gustom šumom prekriven Jastrebac. Staza je u delu Mečje stene dosta strma i različita od ostalih staza po Jastrebcu. Izlaskom na greben Jastrpbca, šuma postaje dosta ružna, drveće je uglavnom suvo, a rastinje ispod vreže, dosta stvara problema za hodanje. Ne zadržavamo se duže na Stracimiru, već pauzu pravimo na Svetloj steni, odakle je isto lep pogled na stranu Jastrepca prema Velikoj Đulici 1491m (najviši vrh Jastrebca) i Pogledu 1481m, kao i niže par sela, u blizini Ribarske banje. U povratku se ide opet na Stracimir, pa suprotno odakle smo došli, prema Stogovima i Belijevoj kolibi. Belijeva koliba je jedno malo planinsko sklonište, sagrađeno od drveta i blata pokriveno najlonom, a unutra zidani šporet, krevet, razno posuđe i tu je bio i gospodin Beli, da nas dočeka i pozdravi. Dalje se staza opet spušta uz ogradu lovišta, pa se njome stiže do planinarskog doma. Inače, Jastrebac je prepun izvora, potoka i rečica. Po povratku u dom,  čeka nas dobar ručak, a posle je bilo vremena i za šetnju po vikend naselju, ili do hotela Trajal i Merima.  Uveče se družilo, pevalo ili gledao tenis na TV-u.

Nedelja 15.05.2011. Iz Limarevog doma, kružnim putem išlo se do Majorove česme (960m), izvora sa divnom vodom.  Staza lepa, sa malo uspona. Oko 12 sati vratili smo se u planinarski dom.

Domaćin Rilak je bio izvrstan kuvar, pa je za rastanak – nedeljni ručak, bila poslužena riblja čorba, pastrmka i salata.
Vreme sunčano, pravo prolećno, akcija potpuno uspela.