Naslovna strana    Istorijat  Kalendar akcija   Naši vrhovi    Izveštaji

Leskovik

Izveštaj sa republičke akcije Leskovik

Datum održavanja akcije: 29. – 31. oktobar 2010.

Broj učesnika:

1300m
Vodič: Trajković Berislav

Vremenski uslovi:
Sunčano, bez vetra, izuzetno toplo za ovo doba godine.

Trasa:
Subota: Lipovac –crkva sv.Jovana –grebenom do vrha – Lipovac

Nedelja: Stanci – Koviljača – crkva sv.Jovan - Lipovac

Opis akcije:

29.10.2010. petak.

Krećemo u 16:00 nas četvoro. Usput u Staroj Pazovi kupimo još jednu planinarku. Kompletirani, nas petoro produžavamo ka auto putu. Prolazimo Beograd, pravac Aleksinac. Dan izmišljen; sunce nas prati dobrim delom puta. Kod Aleksinca skrećemo za selo i dečji dom Lipovac. Tu je naše prenoćište, kao i zborno mesto. Neki planinari su stigli pre nas. Smeštamo se, večera, a onda, neko na spavanje, a neko u šetnju. Noć vedra, izuzetno sveža. Mraz steže. Prija mi društvo i ova vedra, hladna noć; vraćamo se na počinak. U domu srećemo još više poznatih lica planinara iz cele Srbije. Druženje se nastavlja, ali se konačno mora i na spavanje.

30.10.2010. subota.

Ustao sam rano. Napolju je mraz. Jedan vrh iznad manastira sv.Stevan je obasjan suncem. Jutro vedro, da vedrije ne može biti. Slikam manastir i vraćam se u dom. Stižu planinari sa svih strana; vreme je za okupljanje. Obraća nam se predsednik PSD “Brđanka” iz Aleksinca, koji je organizator ovog XI jesenjeg uspona na Leskovik. Posle njega, i predsednik opštine Aleksinac. Dobijamo informaciju da je prisutno 872 planinara.

Prelazimo mostić preko potoka i prolazimo pored manastira, novomarkiranom stazom prema Milivojevom kamenu; obilazimo ga i produžavamo na sever, da bismo posle skrenuli na zapad, prema crkvi sv.Jovana.
Kod crkve odmor, doručak, slikanje, pozdravljanje sa poznatima, točenje vode. Staza nas dalje vodi na sever, preko prisada, do u blizinu Sebra.

Tu smo izbili na vrh grebena, pa odatle stalno grebenom do Vrha (1174m), na jugoistok. U 13:30 izbijamo na vrh. Usput, na grebenu, skoro stalno smo imali tanak sloj snega i leda.
Na vrhu je okupljanje svih planinara. Mladi naraštaji “Brđanke” dele bedževe i overavaju planinarske knjižice i dnevnike. Slikamo se i pored table Leskovik 1174m.

Posle dobrog odmora, krećemo nizbrdo, stazom, koja je svima koji su već bili, od ranije poznata. Ranije se išlo gore i dole istom. Dužina tog dela je 3.5km, a visinska razlika 800m. Spuštamo se preko Bazarja i Petrovog kamena, do manastira sv. Stevan i dečjeg odmarališta. Tu je kraj staze, a čeka nas vruć pasulj, a nešto kasnije i podela zahvalnica. Zatim sledi tuširanje i popodnevna dremka.

Večeramo i idemo ponovo u šetnju. Veče je toplije od prethodnog. Većina planinara je otputovala svojim kućama; ostali smo mi iz Novog Sada, Sombora, Kladova i Zaječara. Za nas su domaćini organizovali i nedeljno planinarenje. Vraćamo se u dom, gde uveliko traje zabava. Plesalo se i pevalo do kasno u noć.

31.10.2010. nedelja.

Doručak je obavljen. Vozilima se prebacujemo do sela Stanci, odakle kreće naša tura. I ovaj dan je fantastičan, pa, kao i prethodnog, planinarimo u majicama kratkih rukava. Uspon je mnogo blaži od onog juče. Krećemo se preko brega, koji se zove Drum. Staza vodi neprekidno na sever, do vrha Koviljača (645m). Visinska razlika je 400m. Odmaramo se, sunčamo, doručkujemo, pa idemo blago na severoistok i nizbrdo prema crkvi sv.Jovan. Iznad crkve izbijamo na jučerašnju stazu, kojom smo se peli na Leskovik. Idemo u kontra smeru, oko Perkove padine, na Milivojev kamen i u Lipovac. Prešli smo 10km. Tuširamo se, a onda naša ekipa iz Novog Sada istresa svu hranu na jedan astal. Nastavak znate. U društvu se uvek dobro jelo. Naš pilot Magdalena, pali “avion”; polećemo. Sunce nas je pratilo do Lipovca, a prati nas i iz Lipovca. Na auto putu stajemo na jednoj benzinskoj pumpi, gde smo svi “proknjižili” po sladoled. Šta ćete, moralo se.

Stižemo u Pazovu, ostavljamo koleginicu, a mi smo u Novom Sadu pre 19:00 sati.